چهارشنبه, ۱۶ دی, ۱۳۹۴ ۲۲:۳۸

مدل سازی و طراحی بهینه فرآیندهای سازمانی

مدیریت فرآیندهای سازمانی، مدیریتی با رویکرد جامع­ نگر است. در این رویکرد تمرکز بر همسو­سازی تمامی جنبه­ های سازمانی با نیازهای مشتریان و ایجاد ارزش افزوده برای آن­هاست. این رویکرد منجر به افزایش اثر بخشی و کارائی سازمان می­گردد. توليد ارزش در تمام سازمان‌ها به وسیله فرآيندهاي كسب و كار صورت می­گیرد. كارايي يك سازمان معادل با كارايي فرآيندهاي كسب و كار سازمان است. به منظور دستيابي به كارايي بيشتر و حذف فرآيندها و فعاليت‌هاي غيرموثر در توليد ارزش، مديريت فرآيندهاي كسب ­وكار در سال‌هاي اخير مورد توجه مديران ارشد سازمان‌ها قرار گرفته است. مدیریت عملکرد و همسو سازی عملکرد با راهبردهای سازمانی از جمله اهداف دیگری است که با سازوکار و رویکرد فرآیندی در سازمان امکان پذیر می­گردد.

چنان‌چه فرآيندها به صورت مشخص پايش، تحليل و بهينه­ سازي گردند، می­توان از آن­ها به عنوان يك عامل مهم در مزيت رقابتي استفاده نمود. بنابراین اولین قدم در مدیریت فرآیندهای کسب­ وکار، شناسایی و مدل­سازی آن­ها می­باشد. شناخت و مدل­سازی فرآیندهای کسب­ وکار، زمینه و زیرساخت فعالیت­های زیر است:

 

  • تحليل و ارزيابي عملکرد فرآیندهای سازمانی و میزان اثربخشی
  • مهندسي مجدد فرآیندهای کسب­ و­کار
  • استقرار فرآیند­های مهندسی­ شده ، همسو­سازی ساختار سازمانی و ارتقاء فرآیند به کمک سیستم­های کاربردی و فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • پايش نحوه انجام كار (سنجش های کلیدی کارائی) و میزان همسوئی عملکرد سازمان با راهبردها

 

گروه ایران BPM، با به­ کارگیری استانداردهای BPMN2 و استفاده از جدیدترین متدها و روش­های مدل­سازی، اقدام به طراحی بهینه فرآیندها کرده تا گامی مؤثر را در جهت بهینه­ سازی فرآیندهای سازمانی بردارد. هدف گروه ایران BPM در این حوزه، صرفه­ جویی در زمان و هزینه از طریق شناسایی و حذف فرآیندهای غیرضروری، بهبود کیفیت همچنین افزایش میزان کارایی و اثربخشی فرآیندهاست.


وضعیت:
بدون دیدگاه
۳۰۰ بازدید
برچسب ها:
بدون برچسب